Kasia– współzałożycielka Zdrowego Smyka, certyfikowany mediator rodzinny, terapeuta behawioralny, komunikacji alternatywnej PECS, trener TUS osób z autyzmem i zespołem Aspergera, Ruchu rozwijającego wg Weroniki Sherborne, trener biofeedback, certyfikowany Apple Teacher, dietetyk specjalizujący się w wybiórczości pokarmowej u dzieci ze spectrum i jej ujęciu sensoryczno-motorycznym. Za cel główny pracy uważa potrzebę regularnego wzmacniania poczucia własnej wartości i bezpieczeństwa dzieci oraz ich stałe motywowanie do podejmowania działań na różnych poziomach funkcjonowania.
Magda– współzałożycielka Zdrowego Smyka, pedagog przedszkolny i specjalny posiadający szczególne uprawnienia do pracy z dziećmi i młodzieżą autystyczną, trener biofeedback, terapeuta ręki oraz integracji sensorycznej, komunikacji alternatywnej PECS, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu psychologii klinicznej, psychoedukacji, terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu, behawiorysta pracujący w nurcie SAZ. Jest specjalistą diagnozy psychologicznej oraz terapii nieprawidłowości rozwojowych, diagnostą przeprowadzającym badania z użyciem narzędzi diagnostycznych PEPR-3, VB-Mapp, ADOS-2, Conners-3, baterii diagnoz przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz wielu innych. W pracy przywiązuje dużą wagę do ścisłej współpracy z rodzicami oraz holistycznego podejścia do najmłodszych.
Agnieszka– zastępca dyrektora, nauczyciel wspomagający. Absolwentka Akademii Marynarki Wojennej na kierunku praca socjalna oraz Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku pedagogika specjalna. Ukończyła studia podyplomowe- pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz trzystopniowy kurs terapii behawioralnej dzieci i młodzieży z autyzmem i z niepełnosprawną intelektualną oraz kurs Mądre i skuteczne wsparcie- warsztat pracy nauczyciela cienia. Uczestniczyła w szkoleniu Kid’s Effect 15 kroków- Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach. Sprawnie przychodzi jej analizowanie potrzeb dzieci, jest odpowiedzialna i otwarta na nowe doświadczenia. Szybko adaptuje się do nowych sytuacji i zwraca uwagę na szczegóły. Posiada umiejętności analitycznego myślenia, trafnie interpretuje zachowania i potrzeby dzieci. Bycie nauczycielem w przedszkolu to dla niej nie tylko praca, ale też pasja. Zawsze daje z siebie 100%. Sumiennie i dokładnie wypełnia swoje obowiązki, nie cofa się przed żadnym wyzwaniem!
Izabela– nauczyciel wczesnoszkolny, wychowawca grupy Wróbelków, certyfikowany instruktor gimnastyki korekcyjnej, dbający o świadomość ruchu, prawidłowe podstawy dzieci oraz ich sprawność fizyczną. Podczas zajęć stymuluje pracę i wszechstronny rozwój najmłodszych. Pomaga Smykom wydobyć z nich dziecięce supermoce, zgodnie z założeniami programu Kids Effect!- 15 kroków – „dam radę!”. Przeformułowuje problemy Wróbelków w ich nowe umiejętności. Uczy jaki przezwyciężać trudności z niepożądanymi emocjami i zachowaniem.
Aleksandra– wychowawca grupy Starszaków. Brała udział w szkoleniach z m.in. Kreatywnej Pedagogiki, Senso-plastyki, Zajęć matematycznych w przedszkolu. W przyszłości chce rozwijać się w kierunku terapii sensorycznych. W pracy z dziećmi stawia na sumienność, kreatywność, swobodę twórczą, rozwój integralny dziecka i samodzielności mimo trudności. Jest osobą empatyczną, kreatywną, cierpliwą i gotową na nowe wyzwania. Posiada zdolność do zauważania mocnych stron dzieci i umiejętnego ich rozwijania. Praca wychowawcy daje jej poczucie spełnienia i radość.
Sylwia- asystentka nauczyciela grupy Starszaków. Z wykształcenia ekonomistka, z zamiłowania opiekunka dziecięca. Ukończyła szkolenie na asystenta nauczyciela pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, a po odbyciu praktyki podjęła pracę na tym stanowisku. Ponadto zdobyła wiedzę z zakresu bajkoterapii i treningu uważności mindfulness, co umożliwiło jej tworzenie inspirującego i rozwijającego środowiska dla dzieci. Wyróżnia się nie tylko swoimi kompetencjami zawodowymi, ale również pozytywnym podejściem do życia. Zawsze uśmiechnięta i pełna energii, co przekłada się na jej zaangażowanie w edukację i opiekę nad dziećmi.
Olga– logopeda, pracuje z dziećmi z zaburzeniami rozwoju językowego oraz zaburzeniami całościowymi. Ceni sobie możliwość terapii przez zabawę, dzięki czemu buduje szczególną relację z najmłodszymi zmieniając każde spotkanie w czas pełen radości i źródło wielu doświadczeń. Diagnozę opiera na wnikliwej obserwacji poczynań dziecka oraz informacji przekazanych przez rodziców.
Marzena– psycholog przedszkolny, absolwentka studiów magisterskich na kierunku psychologia na Uniwersytecie Gdańskim oraz podyplomowych Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z integracją sensoryczną. Terapeutka behawioralna, specjalizująca się w pracy z dziećmi ze spectrum autyzmu. Doświadczony diagnosta psychotraumatolog, socjoterapeuta pracujący z dziećmi w nurcie psychoanalitycznym, terapeuta ręki. Stanowi doskonałe wsparcie zarówno dla swoich podopiecznych jak i rodziców szukających pomocy w rozwiązywaniu trudności wychowawczych.
Małgorzata– doświadczony wieloletni nauczyciel szkolny i wczesnoszkolny, magister pedagogiki specjalnej, surdotyflopedagog, absolwent studiów podyplomowych z zakresu edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu. Ceniony pedagog pracujący w szkole specjalnej, wspierający naszą placówkę swoją wiedzą i umiejętnościami. W Zdrowym Smyku Pani Gosia prowadzi terapie indywidualne w ujęciu holistycznym, dzięki czemu przedszkolaki zyskują wsparcie wielopoziomowe i dostosowane w sposób perfekcyjny do ich potrzeb i możliwości rozwojowych. Służy także pomocą rodzicom, którzy chętnie korzystają z jej rad i sugestii. Swoim optymizmem i radością zaraża zarówno podopiecznych jak i współpracowników.